#HSP 11 : Tertekan/Stressed

Putting on the earphone~~~ I guess I have to endure this feeling while listening to Hitz FM with the maximum volume to relieve my stress. The pressure around me like pushing me and give me a tonne loads and isolate me till i cant breath. I need some space !!!! *Screaming*


"Buat lah, kau kena buat, be a man bro!" 

"Tunjuk yang kau dah usaha" 

"Jangan tunggu terlalu lama, nanti orang lain amik baru tahu" 





Okay you know what ? Im sick of it. All that kind off talking, couraging and so on !! *screaming* Just let me deal with it dude.. in my own way !! 


Sory tengah emosi sedikit. Remember my best friend A ?? aku ada cerita pasal dia dalam entry ni #HSP 4 It was all my fault to talk about F to my best friend. Since first semester i told everything about F to A. Aku mengadu dekat A yang F macam tu macam ni macam-macam ~ Tapi aku tak salahkan A pushing aku suruh confess dekat F. Cuma aku stressed out sebab banyak benda lain yang membenani aku macam tikus kena pijak dengan gajah. macam kau kena hempap dengan 10 orang manusia. *ok macam hiperbola sangat* and he kept pushing me !! i need some space broh. but what to do he is my best friend i dont wanna hurt him. Sebab dia beriya sangat dah nak tolong aku buat preparation untuk confess dekat F. Kira macam propose la but i would rather call it a confession. Aku terlalu takut untuk confess dekat F aku pon tak tahu sebab dia. Maybe sebab aku takut di reject and bila aku dah confess.. everything about me and her will be different. you know what i mean. That "afraid off" feeling at the end will kill me !! i know it will. I just dont wanna make the wrong moves 'cause that one moves could kill you either. So what to do ? Do i really need to follow my heart  and just go with the flow? or i listened to my best friend ? Ok cukup pasal ni.

Bukan tu je faktor penyumbang stress aku. Korang still ingat K ?? yang aku cerita dekat entry ni #HSP 8 ? Aku da start rasa something different between us. Maybe its not him.. Its me !! I dont know why but aku rasa macam aku menjauhi dari dia. Aku just nak sayang dia as friend tapi dia still ada feeling dengan aku yang membuat kan aku rasa tidak selesa. Aku tak tau la kenapa suka sangat nak call sebab to be honest la aku da tak de feeling nak calling2 sekarang ni. What im thinking right now is i need to hurt him in order for him to realize that im not good for him and we can still be friend like before. I mean by before is before i know that he love me. Maybe i just make things complicated. Like i said before life is simple and only us making our life more complicated. Guess the saying is truly true~


NOTE: Honestly I dont know what to think and what to do right now. Dengan event yang akan datang time naik semester baru nanti. Cuti tinggal 2 weeks and masa cuti ni jugak lah ada kerja nak kena buat. Nanti dah naik semester baru aku tak tahu sama ada boleh update blog ni atau tak. Tapi aku harap sangat2 dapat update blog ni. See ya on the next entry. Wassalamualaikum wbt.. Ukhwah fillah.
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

4 comments:

  1. Lambat laun kau kena hadap gak realiti. Sama ada dia terima kau atau "friendzoned" kau nanti. tak perlu kau risau. At least kau dah lepaskan apa yang terbuku. If dia tak terima pun, its ok. let it go. move on.

    Pasal K, hmm i just hope you don't really hurt him too much. Aku kesian kat dia. Why not kau shape him to be a better person. Slow talk. Kau sendiri pun sedar yang kau dan dia ada similarities. Kalau kau taknak diri kau jatuh/tersasar terlalu dalam, i hope you'll do the same for him.

    Realiti ni kadang tak seindah yang kita bayangkan. So, gudluck :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa berbaloi jugak kalau aku bagitau dia lagi pon tak kisah la dia nak friendzoned ke apa. Jodoh tu semua kerja ALLAH kan..

      Aku tak tahu la hmm.. i really dont wanna hurt him. Dia innocent dan masih suci lagi. Aku harap la dapat membentuk dia n bimbing dia. realiti tidak sindah yang disangka kan. namun masih ada harapan.

      Delete
  2. Pergh! complicated betul hidup HSP...mengejar karipap dan pada masa yang sama terikat dengan pisang...tetiba rasa lapar laa pulak..hahaha.

    Tapi kau dan aku ada persamaan,kalau tengah stress suka dengar lagu full blast,baru lega..hehehehe



    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahah sangat complicated kamen apabila karipap dan pisang menjadi favorite~ Karipap didahulukan pisang diutamakan !!

      Dengar lagu kuat2 biar music tu masuk dalam kepala otak aku sampai aku tak pikir benda lain. :D seterusnya tido. haha

      Delete