#HSP 6 : Antara Dua Cinta (1)

Assalamualaikum wbt.. 


Entry kali ni adalah my first writing. mungkin korang akan rasa bosan sebab aku bukan reti sangat bab2 penulisan ni. Dah lama fikir nak buat cuma takot nak amik risiko takot orang tak suka. Tapi aku hanya insan yang tidak sempurna. Tidak salah untuk mencuba daripada tidak mencuba langsung. 







“….Ya Allah kau ampunilah dosa-dosa ku, dosa kedua ibu bapa ku, dosa kaum muslimin dan muslimat sama ada yang masih hidup atau pon yang telah meninggal dunia….” Amin~ seusai solat maghrib Zack melipat sejadah kemas dan letak di rak. Dia keluar dari bilik menuju ke ruang ruang tamu.. dia amik remote tv tekan butang on dan melabuhkan punggungnya di atas sofa. Dia masih terkenangkan peristiwa yang berlaku dekat kedai makan masa lunch tadi.... Setelah lama kau menghilangkan diri since dekat universiti dulu.. kenapa kau muncul balik.. Di saat aku mencari keredhaan Ilahi kau membuat aku goyah. Ya Allah kau kuat kan lah aku untuk menempuhi dugaan mu ini.

*************************************1.30pm**************************************

“Ehh zack!! Lama x jumpa? How are you?” someone menegur zack dari tepi. Zack terpinga-pinga bila tengok lelaki tu tegur dia. He tried to remember who he is. Muka macam kenal tapi dia ingat2 lupa. “Hi?? Im fine thanks and you?? . Yup terlalu lama I think. It has been around 5-6 years I guess? Haris kan ?” Zack mula gabra sebab takut salah nama… and lupa nama orang adalah perkara yg memalukan especially bila orang tu kenal kau and kau  kenal dia Cuma lost contact beberapa tahun..  Lain lah kalau kau tak kenal dia tetiba dia muncul entah dari planet mana and dia tau nama kau. Kinda creepy stalker.. “im fine too, yup aku la ni haris takkan dah lupa kot” haris senyum and kenyit mata sikit.. Jantung zack berdegup laju je.. *ahh damnn kenapa aku rasa mcm ni.. Let bygone be bygone okay zack… kau kena sabar ini ujian Allah untuk kau..* zack ckp dalam hati. Yes he has the most gorgeous smile you have ever seen. Kulit putih but tak terlalu putih ada tanned sikit nampak macam dia mix lah.. tapi mmg dia mix blood pon. Mak dia Canadian and his father is Malaysian.  Siapa yang tak tergoda kan and dia famous jugak masa dekat U join mcm2 program and he’s the president of MPP dkat uni kitorang. Aku kenal dia pon sebab bilik kitorang sebelah-sebelah je and dia rajin datang lepak dengan aku since kitorang satu course.

“aku ingat-ingat lupa lah haris. Kau pon menghilang kan diri macam tu je apesal?" Zack terus tye sebab tak sabar nak tahu kenapa dia hilang macam tu je without tinggalkan apa2 berita at least kau bagi lah notes ke apa ke. Lagi2 zaman sekarang ni whatsapp kan ada. “Eh zack I gotta go lah. My client tengah tunggu ni. And btw bak no tepon kau? Incase nak ajak lepak ke?” zack malas nk byk tanya dia bagi business card dia dekat haris “nah business card aku.. Anything text me ok cao”…. How rude la kau kan zack tak de manners you should bagi salam bukan cakap cao.. Zack habiskan makanan dan minuman dia and then bayar terus blah.

*********************************************************************************

“woi zack.. kau termenung apa bro?? pelik la aku tgok kau hari ni..” daniel menyergah zack. Dia tengok dari tadi si zack ni termenung je takut jugak ntah kena sampuk jembalang mana dia yg susah nanti. “eh dani.. Sorry tak perasaan pulak bila masa kau keluar bilik. Takde termenung pape lah dani aku penat skit kot hari ni kerja byk sangat dekat office tu.” Zack tersentak dari lamunan dan cuba untuk selindung apa yang bermain di benak fikirannya. Ayat jwang k bai. “elehhh ye la tu takde pape… whatever lah zack.. jom makan lapar” sambil usap perut dia yang tak berapa nak 6packs sgt tu and buat buat muka budak2 nak mintak gula-gula. Hahaha. “kau ingat kau comel buat macam tu? Hahahah dah jom aku pon lapar ni” Zack n Dani masing2 berdekah kat situ. “kau pakai macam tu je ke ?? penat je aku pakai smart2” dani pandang zack atas bawah sambal membebel itula ini lah. “ ye la aku pakai macam ni je bukan nak pergi mana2 pon nak makan je kan.” Jawab zack simple. Ye lah pakai kain pelikat dgn tshirt pagoda nak pergi makan ? kau mampu ? haha. Zack ni orangnya simple tak suka nak dressup sangat. Tapi pakai simple pon kacak bhaii. “pergila tukar please ? macam ni ke nak date dengan aku? Hahah” shit la Dani kau ni straight ke macam mana ? haha “haha date dengan kau? Tak hingin la aku. Hahahaha. Ye la ye la kau tggu dekat bawah aku siap kejap.” Zack mengalah dengan dani. Dia bangun masuk bilik tukar pakaian.. baju tshirt round neck, seluar jeans pakai jam tangan amik wallet dan turun ke bawah.
Zack tinggal di sebuah apartment sewa yang tak berapa nak mewah. Kalau nak bagi rangking 3 star kot. Dekat dengan bandar JB and also his office. Memang tak jaoh pon around 20 minit je . Dia pon tak mampu sangat sebab baru je kerja dalam setahun lepas habis degree masa tu. So kewangan dia belom stabil lagi plus dia baru angkat kereta Honda civic 1.7 . k aku bedal pasal kereta sebab aku tak tau sangat pon hahah. Mampu kau kerja baru setahun dah angkat kereta Honda. That’s why dia cari housemate boleh la jugak bantu2 dia ringan kan beban. Daniel tu sebenarnya cousin dia jugak dia agak uncomfortable bila nak duduk dengan stranger takot lah kalau tetibe stranger tu plan nak apa2 kan kau, culik kau ke apa ke. Mana tau tetibe stranger tu gay tegar yang sangap nak mati sanggup rogol kau sebab nak puas kan nafsu dia. Hahah bij please. Who know right?

Sampai dekat restoran bubur taman sentosa. Zack order 2 mangkuk and dani hanya satu mangkuk je. Air fresh orange dan apple juice. Restoran tu agak terkenal dengan bubur dia mmg best lah. aku dengar dari mulut orang je tak pernah pergi pon heheh. Lepastu telepon zack vibrate. Kelihatan no tidak dikenali menghantar mesej. *sapa pulak lah yang mesej aku time nak makan ni.. haihhh kacau* zack membebel dalam hati. Dia unlock telepon and bukak mesej tadi.
“hi remember me ? haris” – Tuesday ,8.10PM..

Jantung zack berdegup kencang lagi dup dap dup dap dup dap… and yang peliknya kenapa dia nak feel macam tu ? Its only haris so there is no need to feel like this…. Perlu ke nak reply? kalau tak reply nanti kata sombong pulak. Tapiiii haihh.. a lots of thought playing on his mind right now. Tak lama lepas tu air dan makanan pon sampai. Zack letak tepi dulu telepon dia and terus bedal bubur tu macam orang kebulur tak makan seminggu… “woahh woahh woahh brader. Cukup tak rilek kau makan.” Dani tegur zack sebab dah macam beast dah dia tengok.. zack just pandang and then sambung makan balik.. dani dok tergelak dah tengok cousin dia sorang ni. Dia pon sambung makan dengan sopannya ala-ala gadis ayu gituu. Puihhh. Hahaha 



BERSAMBUNG..... 


NOTE: sorry kalau rasa tak best i wont write it anymore. kalau best bagi feedback okay :* boleh comment2 mana yang buruk boleh diperbaiki. terima kasih. 
Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment