#HSP 4 : Perubahan

Assalamualaikum wbt..

How was your day guys ? feel better ? ok hari ni aku nak cakap pasal perubahan.. pernah tak korang terfikir for example satu hari ni tetibe kawan korang berubah.. and macam mana cara korang nak mengatasi masalah ini? before ni dia ok je.. and after satu kejadian yang buruk menimpa diri dia sampai dia tak boleh nak control jiwa emosi segala bagai. dia berubah...How?? aku? pernah laa *as far as i remember.. ada*  Tapi tak lah seteruk macam yang disangkakan. So aku letak nama dia A (bukan nama sebenar). Just because he has a GIRLFRIEND *ok marah part ni* His girl memang aku tak suka sebab ada la certain things..* tak boleh nak cakap nanti orang kata aku bukak aib orang* Aku advice and warning dia banyak kali beware dengan perempuan ni. A pon tau awek dia  tu jenis yang macam mana. The part yang paling tak menahan perempuan ni nampak lurus je,, sangat naif. But who are we to judge people right ? 

So aku supportlah si A ni couple dengan perempuan tu.. For years dia orang couple agak lama jugak lah and perempuan tu kira A punya first love. sebelum ni dekat sekolah A tak pernah couple. *mcm tak percaya je kan ? but its truth* ~~~~~~~ Flashback sekejap.  A ni tak pernah couple pon sepanjang aku mengenali dia dari sekolah rendah lagi..time dekat sekolah aku agak nakal jugak lah masa form 1 pandai dah cari awek dekat sekolah. Aku ingat lagi even though tahun 2007 masa tu, aku buat surat kot bagi dekat crush aku tu. haha *this part agak kelakar jugak lah* aku tulis surat tapi tak lah macam surat formal bagai tu. cuma notes kecik je mintak no phone... Time tu handphone dah ada but yeah aku mempraktikkan cara klasik. haha old skool baiii.. A ni tak pernah couple pon sepanjang aku mengenali dia dari sekolah rendah lagi.. haha but aku tak sure budak2 sekarang still hantar surat or notes segala bagai semua tu lagi or tak.. how i miss my childhood. now da tua bangka umur 20 tahun tak sedar diri lagi kan... hahah k merepek~~~~~~~ 

Berbalik pada cerita tadi, nak di pendekkan cerita A break up dengan GF dia.. 2 tahun lebih jugak dia orang couple. Aku kesian dekat A ni sebab dia cakap ngan aku nak kekal dengan GF dia sampai kahwin nanti. At the end, awek dia buat perangai buat hal macam2.. bithcessss detected !! haha.. sangat lah tak guna.. Kesian kawan akuu tu.. haih,, Lepastu, perangai A terus berubah, i mean since dia couple dgn GF tu aku nampak la perubahan dia sikit2.. x terlalu ketara org cakap.. Perubahan ke arah melakukan perkara2 negatif *aku tak nak sebut la dia berubah mcm mana.. sbb teruk jugak lah* So I was like... mana pergi A yang dulu, aku jadi mcam takut nk kawan dengan dia... and dia pernah cakap dia  jadi macam ni sebab GF dia.. and now dia dah ok sikit sebab dia beli ipad air 2 yang mana aku yang syorkan kepada dia supaya dia dapat lupakan perkara2 terjadi termasuk GF dia. So its working and now dia focusing on main game segala bagai dalam ipad tu. 

Konklusi yang aku boleh buat dekat sini adalah, apabila kita dah sayangkan seseorang tu sangat2 tak kira lah apa kesalahan yang dia buat sekalipon kita tak mampu nak meninggalkan mereka. Tetapi akan ada satu masa di mana kita mencapai had tertinggi.. kita akan sedar bahawa semua ini hanya dusta belaka. 




P/S: nak taip panjang2 tapi tak larat dan kesuntukan masa ~ thanks for reading cerita yang tak best. i really appreciate you guys... 




Next PostNewer Post Previous PostOlder Post Home

0 comments:

Post a Comment